|
NIEZALEŻNY SAMORZĄDNY ZWIĄZEK ZAWODOWY POLICJANTÓW
NSZZ POLICJANTÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO
Władze
Tu jesteś :
Strona główna >
Archiwum wiadomości > Wysługę lat policjanta zwiększy tylko zatrudnienie na pełny etat |
Wysługę lat policjanta zwiększy tylko zatrudnienie na pełny etat
Uposażenie zasadnicze policjanta wzrasta z tytułu posiadanej przez niego wysługi lat. Zalicza się do niej nie tylko okresy służby czy okresy traktowane jako równorzędne ze służbą, ale także zakończone okresy zatrudnienia wykonywanego w pełnym wymiarze czasu pracy.
Z tytułu wysługi lat uposażenie zasadnicze policjanta wzrasta o 2 proc. po 2 latach służby i o 1 proc. za każdy następny rok służby – aż do wysokości 20 proc. po 20 latach służby. Następnie następuje wzrost o kolejne 2 proc. za każde następne 2 lata służby do wysokości 32 proc. po 32 latach służby – jednak łącznie do wysokości 35 proc. po 35 latach służby.
Do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego zalicza się:
Okres zatrudnienia jest zaliczany do wysługi lat wówczas, gdy zatrudnienie to zostało zakończone, a ponadto jeśli było ono wykonywane w pełnym wymiarze czasu pracy. Potwierdził to WSA w Warszawie w wyroku z 20 września 2016 r. (II SA/Wa 13/16). Sąd ten wskazał wówczas, że zakończony okres zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy w szkole podlega zaliczeniu do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego policjantki.
W przypadku równoczesnego wykonywania zatrudnienia u różnych pracodawców w wymiarze nie niższym niż połowa obowiązującego w danym zawodzie lub na danym stanowisku, wymiar czasu pracy zatrudnionego podlega sumowaniu.
Zatem, jeśli funkcjonariusz przed podjęciem służby pracował u jednego pracodawcy np. przez 2 lata w niepełnym wymiarze czasu pracy – np. na 1/2 etatu, to okres tego zatrudnienia nie będzie podlegał zaliczeniu do wysługi lat.
Ponadto do wysługi lat nie zalicza się okresów służby i pracy, za które nie przysługiwało funkcjonariuszowi uposażenie zasadnicze, wynagrodzenie lub zasiłek na podstawie przepisów o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. Nie dotyczy to jednak okresów korzystania przez policjanta – także przed podjęciem służby w Policji – z urlopu udzielonego w celu:
Dokumenty potwierdzające okresy zaliczane do wysługi lat funkcjonariusz ma obowiązek złożyć w komórce organizacyjnej jednostki Policji właściwej do spraw kadr.
Podstawa prawna: § 3 ust. 1, § 4 i § 5 ust. 1 Rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 6 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (tekst jedn. DzU z 2015 r., poz. 1236 ze zm.).
Źródło: